سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه حل های قطع نویز خط تلفن روی مودم

اگرچه سرعت اصلی اینترنت شما را سرویس دهنده ها یا اپراتور های اینترنتی مشخص می کنند اما عوامل درونی و تغییراتی که خویش کاربر روی خط ، دستگاه و تنظیمات مودم و سیستم عامل اعمال می کند به صورت سر راست روی سرعت اینترنت و کیفیت خط موثر هستند. وقتی سرعت اینترنت مطلوب شود هر آن چه که در بستر اینترنت فراهم می شود از بارگذاری صفحات وب تا پخش یک ویدیو ساده در یوتیوب سریع تر و آسان تر خواهد شد. با ترفند هایی که امروز شناسایی می کنیم می آموزید چگونه با تنظیم پهنای باند اینترنت دشواری ها کندی سرعت و کیفیت ناپسند خط تلفن مودم ADSL را برطرف کنید.

 

 

رفع نویز خط تلفن و اینترنت

 

راه حل های قطع نویز خط تلفن روی مودم

 

1-از بین بردن نویز در مودم ADSL با اتصال سیم‌ها به هم

سیم تلفن تغییر ناپذیر باید بین مودم و ورودی DSL یا مودم اسپلیتر پیمان گیرد. علاوه بر سیم پیشین دربایستن به یک سیم بلند تلفن تغییر ناپذیر داریم. درازا این سیم باید نسبت به سیم قبلی یک به پنج یا یک به ده باشد. به این معنا که طول سیم سمت مودم باید به اندازه ای باشد که حداقل دو دور نا بخورد و درازا سیم سمت ورودی DSL به اندازه 10 بعید پیچیده شود. حال این دو سیم را طوری قرار دهید که کاملا در کنار هم قرار گیرند و هر بخش از آن را با چسب لوله یا چسب برق به هم بچسبانید. دقیقا به شکل زیر:

حالا مودم خویش را یک بار روشن و خاموش کرده و لذت ببرید. با این پیشه سرعت دانلود و آپلود چندان تغییر نمی کند؛ ولی هنگامیکه یک صفحه اینترنتی را باز می کنید متوجه تغییرات زیادی می شوید. این ترفند برای باز کردن تارنما های سنگینی مثل یوتیوب و فیس بوک زیاد کاربردی است.

 

2- به کارگیری چند نویزگیر برطرف کردن و کاهش نویز خط ADSL

مشکلاتی مثل قطعی و خاموش شدن چراغ DSL مودم (نه وای فای آن) اغلب به انگیزه نویزی است که روی خطوط تلفن وجود دارد. این مشکل با افزودن اسپلیتر های اضافی یا نویز گیر های جداگانه حل می شود. فقط بس است دو نویز مانع خریداری کنید و آن را در مسیر تلفن پیمان دهید لغایت در کناره نویز گیر پیشین مجموعا خط از بین سه دستگاه عبور کنید. به این قصد نخست یک راز سیم را به ورودی مودم وصل کنید. سر سایر را در ورودی DS نویز گیر پیمان دهید. سر دیگر سیم نویز مانع نخست را به ورودی DS نویزگیر دوم وصل کنید و این شغل را ادامه دهید. در نهایت سر line سیم نویز راهبند سوم باید به پریز تلفن وصل شود.

در صورتی که با به کارگیری ترفند گفته شده نتوانستید به اینترنت وصل شوید تعداد نویزگیر را تفریق دهید و مثلا به جای سه شماره از دو نویز گیر در راه تلفن و مودم کاربرد نمایید.

 

3- شفا کیفیت خط تلفن اینترنت با تغییر تنظیمات فایرفاکس

تغییر برخی از تنظیمات فایرفاکس در شفا سرعت اینترنت کارساز هستند. توجه کنید که فایرفاکس نسخه 47?0 و بالاتر را نصب کرده باشید. گذرگاه Tools / Options را طی کرده و تیک گزینه های زیر را بردارید:

  1. بخش Advanced و تیک گزینه Use smooth scrolling
  2. بخش Advanced و تیک گزینه Use hardware acceleration when available
  3. بخش Add-ons Manager و تیک گزینه Extensions
  4. بخش Add-ons Manager: تمام Plugins یا پلاگین های نصب شده باید روی Never Activeیا Ask to Active تنظیم شوند
  5. حال در نوار جستجو فایرفاکس About:Config را تایپ و اینتر را بزنید. در این مرحله از شما مجوز ورود خواسته می شود که باید روی i’ll be careful, I promise کلیک کنید. حال به تعقیب بخش های پایین باشید و تغییرات گفته شده را روی هر یک اعمال کنید:
  6. dom.popup_allowed_events: مقدار قبل فرض را با دو بار کلیک روی این گزینه به empty تغییر دهید. با این کار تمام پنجره های پاپ آپی که ظاهر می شوند و سرعت اینترنت را می گیرند بلاک می شوند. در صورت احتیاج می توانید از مسیر Tools / Options / Content / Pop-ups / Exceptions آدرس پاپ آپی خاصی را وارد کنید الی به صورت مجزا باز شود.
  7. browser.link.open_newwindow.restriction: مقدار قبل فرض را با دو بار کلیک به 1 تغییر دهید. این گزینه هم پاپ آپ های مزاحم را بلاک می کند.
  8. browser.cache.disk.enable: مقدار این گزینه را روی true تنظیم کنید.
  9. browser.cache.disk.parent_directory: راه ذخیره سازی کش با این گزینه تغییر می یابد. می توانید فولدری را مانند D:Temp یا USB 2.0 گزینش کنید که خلوت تر باشد.
  10. browser.cache.memory.enable: مقدار را روی False تنظیم کنید لغایت اندوخته سازی کش روی مموری تفریق یابد.
  11. browser.cache.memory.max_entry_size: مقدار این تقدیر را روی 512 تنظیم کنید لغایت فایرفاکس بداند نباید کشی با حجم ما فوق 512 کیلوبایت را ذخیره کند.
  12. حال یک صفحه خصوصی یا پروفایل دیگری را در فایرفاکس باز کنید. به این منظور روی شورتکات فایرفاکس راست کلیک کرده و وارد properties شوید. حال به دسته target عبارت -P -no-remote -Private را اضافه کنید لغایت راه قبل فرض به شکل پایین تغییر کند: C:Program Files (x86)Mozilla Firefoxfirefox.exe” -P -no-remote -Private

 

 

4-بلاک کردن اتصالات ناخواسته با هاست فایل

hosts file یا هاست فایل را از آدرس زیر دریافت کنید:

http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

در این وب سایت به صورت کامل روشنگری دیتا شده است که چه طور با به کارگیری هاست فایل مدت زمانی که برای انتقال داده حین بارگذاری صفحات لازم است کاهش می یابد.

 

5-کم کردن و از میان بردن Noise موجود در خطوط اینترنت ADSL با تغییر تنظیمات روتر

دو پارامتر در تنظیمات مودم وجود دارد که می توانند در سرعت اینترنت اثر بگذارند. اولین پارامتر MRU که باید آن را به 1424 تغییر دهید. پارامتر بعدی هم MTU size می باشد که باید روی 1464 تنظیم شود. البته برخی از مودم ها پروانه تغییر این مقادیر را به کاربر نمی دهند. در بخش ADSL Setting فقط دو تیک G.Dmt Enabled و ADSL2 + Enabled را بزنید و مفتوح هم پافشاری می نماییم شدنی است این گزینه در مودم شما فعال نباشد.

 

 

6-بهبود سرعت اینترنت با دگرگونی ها در ویندوز

در خویش ویندوز هم می نا تغییراتی اعمال کرد که سرعت کمی بهبود یابد. تمام کاری که باید انجام دهید کپی و سپس پیست کردن کد های زیر تو نرم انگیزه ها ویرایش فایل متنی مشابه نوت پد می باشد. سپس فایل را به نام WindowsTweasks.bat اندوخته سازی کنید. هر بار لازم شد با دو بار کلیک روی آن در ویندوز های 8 / 8?1 / 10 بارگذاری صفحات اینترنتی و سرعت اینترنت در ویندوز شفا می یابد.

 

@echo off

 

echo. Receive-side Scaling

 

netsh int tcp set global rss=enabled

 

echo. TCP Auto-Tuning disabled

 

netsh interface tcp set global autotuning=disabled

 

netsh int tcp set global autotuninglevel=highlyrestricted

 

echo. Windows Scaling heuristics disabled

 

netsh int tcp set heuristics disabled

 

echo. ECN Capability with AQM (Active Queue Management) enabled

 

netsh int tcp set global ecncapability=enabled

 

echo. Direct Cache Access enabled

 

netsh int tcp set global dca=enabled

 

echo. TCP Chimney Offload automatic

 

netsh int tcp set global chimney=automatic

 

echo. receive segment coalescing state

 

netsh int tcp set global rsc=enabled

 

echo. timestamps

 

netsh int tcp set global timestamps=enabled

 

echo.

 

echo. To verify that it is dsabled:

 

netsh interface tcp show global

 

echo.

 

pause